Neproděláváte na prodeji?
Vaše náklady jsou často stejné nebo jen mírně nižší i v okamžiku pouze částečného využití vašich kapacit. Rozdíl mezi prodanou a neprodanou minutou vysílacího času je jediný - za neprodanou minutu v čase vysílání reklamního spotu vám nikdo peníze nedá - náklady vám však nikdo neodpustí. Neprodáte-li dnes jedinou minutu reklamy ve vašem rádiu, stejně zaplatíte za energie, výplaty moderátorů, pronájem prostor atd. peníze ve stejné výši jako v den, kdy prodáte veškerý reklamní čas. Podobné je to například u leteckých společností - prázdné sedadlo v letadle je stejně "drahé" jako obsazené. Přemístit letoun z města A do města B stojí stejně, jestliže letí plné nebo jestli v něm sedí jediný pasažér. Podobné je to například u hotelu, kde prázdný pokoj ..... Mám pokračovat? Žijeme v době, kdy volné kapacity má tak nějak skoro každý, snad kromě dopravců a skladů, i když ani to neplatí generelně...
Možnosti barterového obchodování mohou vedle firem, zaměřených na služby, využívat stejně dobře také výrobní podniky. Barter je pro ně vhodný způsob, jak přímé i režijní vstupy - nákup strojních technologií, nářadí, pracovní oděvy a ochranné pomůcky, automobily atd. navýšeným prodejem vlastní produkce. Navíc bez mezičlánku vlastních obchodních zástupců nebo dokonce cizí obchodní firmy přímým spotřebitelům.
Příklad? Výrobce kopírek Rank Xerox financoval pronájem kancelářských prostor dodávkou 170 kopírek vlastní výroby majiteli kancelářského komplexu. Ten je poskytl jednotlivým nájemníkům a zvýšil tak zisk z nájemného. Transakce představovala objem bezmála půl milionu amerických dolarů. Výrobce psacích potřeb Parker financoval televizní reklamu v objemu celých 7 milionů dolarů přímou dodávkou svých výrobků do televizní společnosti. Právní a daňová kancelář KPMG poskytla své služby prestižní restauraci za obědy pro své zaměstnance a klienty. Na tyto udělalo pozvání do špičkové restaurace veliký dojem a mnozí souhlasili ochotně se zvýšením honoráře pro své poradce poté, co je tito pohostili kvalitním jídlem a pitím a připravili tak pro ně zážitek... Poradenskou firmu to nestálo vůbec nic, jen trochu času zpracováním daňové a účetní agendy a administrativou dvou drobných sporů z oblasti pracovního a občanského práva mezi restaurací a dvěma bývalými zaměstnanci, takže vlastně jen trochu času a papíru...
Barter je velmi efektivním nástrojem v rukou podnikatele, který ví, co chce. Jasná představa a realizace protihodnoty je základem úspěchů v barterovém obchodování. Informaci o tom, jaký je váš barterový potenciál získáte, jestliže věc zkonzultujete s makléřem některé barterové společnosti. Bohužel, seriozní barterová centrála nyní v Česku neexistuje, musíte se obrátit na zahraniční subjekty. V dnešní globalizované společnosti jednoho obřího trhu to ale nemusí být nijak zásadní překážka, naopak spíše docela zásadní příležitost, jak proniknout na jiné trhy. Máte-li volné kapacity, nadměrné zásoby, vysoké režijní náklady, investiční záměry a nejdůležitější věc - zájem, jednoduše to udělejte!
Uplatnění v barterových sdruženích najde většina firem libovolné velikosti a zaměření. Velmi žádanými komoditami je výpočetní technika, nová i ojetá auta, manipulační technika, kancelářský papír a spotřební materiál pro kopírky a tiskárny, stavební materiál, europalety, elektronika, nábytek, reklamní služby, přepravní služby, telekomunikační služby, daňové poradenství, tvorba webových a smartphone aplikací, datová úložiště, stravovací a ubytovací služby......
Hledejte a bude vám otevřeno!
Jaromír Tichý
Dejme šanci míru!
"Dej šanci míru!" tedy Lennonovo "Give Peace a Chance" s českým textem jsem prvně slyšel v kojetínské Sokolovně na výchovném koncertě coby dítko školou povinné.
Jaromír Tichý
Souboj socialismů nebo konec světa?
Myslím si, že svět, jak ho známe a máme rádi zaniká. Příští boj -možná ten, který už začal - opravdu bude bojem dvou cizích ideologií, protože ta naše je už mrtvá.
Jaromír Tichý
Chystáte /se/ na výběrové řízení? - 1
Rozběhl nedávno jeden školitel a kouč na Linked In debatu o personalistech a výběru lidí na klíčové posty firem. Způsobila to stížnost “ajťáka”, kterého oslovil manažer známé IT firmy napřímo a posléze ho předhodil domácímu HR...
Jaromír Tichý
O investování aneb o vážné věci ne zcela nevážně
Ano, opět se budu navážet do finančních poradců a investičních institucí... Můžu, má minulost mi dává právo...
Jaromír Tichý
Doba lithiová
Titulek tohoto článku vás možná pobavil. Lidstvo zažilo v minulosti "dobu kamennou", "dobu bronzovou", později pak "dobu železnou". Dokonce i celé "století páry", ale o "době lithiové" jste asi dodnes neslyšeli.
Jaromír Tichý
Kulovým bleskem proti dluhům
Kulový blesk? Ta největší akce v dějinách stěhování? Ten obtížně vysvětlitelný přírodní jev? Nikoliv - v našem případě metoda vyřešení nepříjemné situace ve vašem podnikání... V éře finančnictví postaveného na dluzích...
Jaromír Tichý
Jsou muslimské děti v českých školách smutné?
Tak jsem se dočetl, co všechno prý v českých školách muslimské děti uráží, omezuje a vadí jim. Tedy před coronou - teď na distanční výuce už je to asi "cajk".
Jaromír Tichý
4. OBCHOĎÁK TVRDEJ CHLEBA MÁ - DÍL ČTVRTÝ: FINANČNÍ PORADCE HO MÁ NEJTVRDŠÍ/HO/!
Dneska to bude vypadat, že jsem se zaprodal za odměnu, protože když v těchto zeměpisných končinách někoho pochválíte, je to hned podezřelé...
Jaromír Tichý
3: OBCHOĎÁK TVRDEJ CHLEBA MÁ - DÍL TŘETÍ: PROSÍM VÁS NENÍ TO PYRAMIDA NEBO LETADLO?
Neexistuje v téhle zemi horší pozice než obchodní zástupce firmy pracující na bázi multi level marketingu!
Jaromír Tichý
2: OBCHOĎÁK TVRDEJ CHLEBA MÁ - DÍL DRUHÝ: PROČ SE SE MNOU BUDOU BAVIT?
Najdete to naprosto v každé příručce - prodávejte UŽITEK, ne produkt! Proč je důležité vysvětlit užitek vaší nabídky a prodat cokoliv jako "užitečnou službu"?
Jaromír Tichý
OBCHOĎÁK TVRDEJ CHLEBA MÁ - DÍL PRVNÍ: S KÝM BUDU JEDNAT?
Pracujete jako obchodní zástupce zaměřený na firemní klientelu a vaši šéfové vám neporadili kam a na koho se zaměřit? Koho oslovit? Trestuhodné! Kolegové vám nemají zájem radit? Pochopitelné! Co si počít?
Jaromír Tichý
Co na to děda?
Jako by si lidi nevšímali, jak se vrací totalita - jak se boří sochy Churchilla a staví sochy Marxe...
Jaromír Tichý
O rockových klubech - tedy před coronavirem
Nedávno jsem našel jistý článek jiného blogera o devadesátých letech. Líčil je v takových superlativech, až jsem měl pocit, že je ve skutečnosti nezažil, anebo trošku víc hulil než já....
Jaromír Tichý
Vyměním svou starou firmu za nové bydlení pro mou rodinu
Kolegové podnikatelé, ruku na srdce, ještě jste nikdy neměli chuť něco takového udělat? Když se člověk vrací po těžkém dnu do svého domova, který pořád ještě není podle vašich představ, napadá ho leccos.
Jaromír Tichý
Donuťte cizí firmy dát vám vydělat
O výměnném obchodě v časech prvobytně pospolné společnosti se každý z nás učil už na základní škole. Proto snad má většina z nás dodnes barter zařazen v mysli jako cosi zastaralého, překonaného, nemoderního a nezajímavého.
Jaromír Tichý
Víno v říši hudební
Nejen v nádherných písních lidových, nejen v populární hudbě středněproudé, folku či rocku opěvuje se víno! Víno bylo v minulosti zcela jistě inspirací vážených skladatelů hudby vážné...
Jaromír Tichý
Vinařské regiony Itálie - 3. díl: Špička a podpatek italské boty atd.
Pokračujeme po vinařských regionech Itálie - pravděpodobně vůbec nejbohatší a nejrozmanitější země světa, co se týče vína a jídla. I když, možná si to myslím jen proto, že neznám Francii. Co vy na to?
Jaromír Tichý
Vinařské regiony Itálie - 2. díl: Severní Itálie
Po historickém úvodu nyní projedeme celou Itálii, abychom navštívili aspoň ty nejvýznamnější italské vinařské regiony. Čeká nás široká škála vůní a chutí a hektolitry radosti...
Jaromír Tichý
Vinařské regiony Itálie - 1. díl - Úvod: Již staří Římané...
Největším světovým producentem vína je statisticky Itálie. Země jaksi odnepaměti zaslíbená radostem všeho druhu - lásce, zpěvu, jídlu, pití a všem druhům zábavy, kterou lidstvo zná. Jen máloco nemá kořeny v antice a starém Římu.
Jaromír Tichý
Vinařství v Bulharsku
Z "východního bloku" se ve světě zatím nejlépe prosadili Maďaři. Rádi bychom jistě četli, že na druhém místě jsme nejznámější a nejúspěšnější my Moraváci, není to však pravda! TOP regionem bude brzy Bulharsko!
předchozí | 1 2 3 4 | další |
- Počet článků 63
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 576x